Jak urychlit prodej nemovitosti?
Ve chvíli, kdy je inzerát nemovitosti obsahující profesionální fotografie, půdorysy a videoprohlídku zcela hotový, můžeme zahájit samotný prodej. V této fázi spustíme vlastní webové stránky nemovitosti a inzerát vložíme na ty nejnavštěvovanější realitní servery, kterými jsou například sreality.cz, reality.idnes.cz, ceskereality.cz nebo annonce.cz. U některých z nich samozřejmě zvolíme placenou inzerci.
V průměru je nemovitost se Zafixem prodána do 60 dnů. S vaší pomocí však může být tato doba výrazně kratší. Zajímá vás, jak postupovat, aby byl prodej nemovitosti co možná nejrychlejší? Tady jsou naše tipy.
Sdílejte odkaz a ukažte svou nemovitost přátelům
Není nic jednoduššího než se o inzerát podělit s přáteli. Možná se kupec najde přímo mezi nimi. A pokud ne, mohou vám alespoň pomoci šířit informaci o prodeji nemovitosti. Na nic tedy nečekejte a inzerát vypusťte mezi své známé. Odkaz na profesionální webové stránky vaší nemovitosti stačí sdílet na Facebooku nebo rozeslat e-mailem.
Stanovte si časy prohlídek
Nikdo nechce kupovat zajíce v pytli – pro potenciální kupce jsou tak velmi důležité osobní prohlídky nemovitosti. Protože vy jste tím, kdo zná nemovitost nejlépe, máte se Zafixem možnost zájemce osobně provést a seznámit je se všemi skutečnostmi. Nebojte, žádnou dovolenou si v práci brát nemusíte. Časy prohlídek lze uzpůsobit vašim časovým možnostem. S námi jste přece tím hlavním pánem prodeje vy. V administraci tak naleznete kalendář, kam zadáte nabízené časy prohlídek. Případní zájemci si poté budou moci termíny rezervovat. O každé rezervaci se dozvíte prostřednictvím e-mailu nebo právě administrace. V případě jakýchkoli komplikací můžete termíny prohlídek také rušit nebo měnit. Jak se poté na samotné prohlídky připravit, to už si můžete přečíst v dalším z našich článků.
Buďte v kontaktu se svým realitním expertem
Minimálně jednou týdně vám zavolá váš realitní expert, aby s vámi probral průběh prodeje. V případě potřeby jej však můžete kdykoli kontaktovat i vy sami. Realitní expert je tady pro vás. Jeho úkolem je pomoci vám k rychlému a výhodnému prodeji nemovitosti. Proberte s ním tedy každou událost, která se během prodeje odehraje – ať už jde o nového zájemce nebo cokoli jiného. Pokud se nejedná o urgentní případy, je nejlepší poslat e-mail. V naléhavých situacích je vám samozřejmě k dispozici i na telefonu. Realitního experta mohou kontaktovat i potenciální kupci. Kontakt na něj najdou na webových stránkách nemovitosti.
Přemýšlejte o vylepšené propagaci
V administraci naleznete mimo jiné i statistiky, které vám pomohou sledovat aktuální vývoj prodeje. Chcete vědět, kolik lidí vidělo váš inzerát, jak dlouho už prodej trvá nebo kolik prohlídek bylo domluveno a uskutečněno? Ze statistik to všechno vyčtete. Už po prvním týdnu prodeje si na základě získaných informací můžete promyslet případnou investici do další propagace. S výběrem té nejvhodnější vám v případě zájmu pomůže váš realitní expert. Prémiová propagace spočívá v nasazení kampaní, které nemovitost ukážou dalším uživatelům Facebooku, Seznamu nebo Googlu.
Případnému zájemci dejte podepsat rezervační smlouvu a změňte stav nemovitosti
Po zahájení prodeje máte kdykoli k dispozici rezervační smlouvu. Najdete ji v administraci v sekci „Dokumenty a smlouvy“. Jakmile se s některým ze zájemců domluvíte na koupi, dejte mu tuto smlouvu podepsat – tím budete mít vzájemně ošetřenou rezervaci nemovitosti. Pokud smlouvu podepíšete, klikněte v administraci na tlačítko „Označit nemovitost jako zarezervovanou“ a informujte svého realitního experta. Ten následně po domluvě s vámi zruší všechny domluvené prohlídky nemovitosti. Realitní expert také ve spolupráci s právníkem připraví kupní smlouvu a postará se i o další dokumenty, které budou k úspěšnému dokončení prodeje potřeba.
Tyto kroky jsou jen doporučením, co dělat, pokud si chcete pomoci k rychlejšímu a výhodnějšímu prodeji. Samozřejmě nemusíte dělat vůbec nic – my už se o vše postaráme. Od toho, abychom vám s prodejem pomohli, tady přece jsme.